طراحی تجربه کاربری (UX)

کارایی و ارتقای کیفیت تجربه کاربری

کارایی و ارتقای کیفیت تجربه کاربری

    علی رضاجو

دن نرمن  - محقق علوم رایانه – مفهوم " درک کارایی" را مطرح کرد و رفتار کاربر با محصول را مورد مطالعه قرار داد، او در این تحقیق متوجه شدکه اقدامات و کارایی که در ذات یک محصول است با کارایی که کاربر تصور می کند و در نهایت انجام می دهد ، متفاوت است. 

اصل پارتو در طراحی تجربه کاربری

اصل پارتو در طراحی تجربه کاربری

    علی رضاجو

در سیستم های بزرگ، درصد بالایی از رخداد ها ناشی از درصد پایینی از علت ها می باشند که به اصل پارتو و  قانون افراد اندک اساس نیز معروف است، این قانون بیان می کند که اکثریت رخداد ها (70-90%) در سیستم های بزرگ به وسیله ی اقلیتی از متغیر های سیستم(10-30%) ایجاد می شود. 

بررسی نکات اولیه کاربردپذیری

بررسی نکات اولیه کاربردپذیری

    علی رضاجو

تعریف کاربردپذیری از دیدگاه « سازمان بین‌المللی استانداردسازی »: میزانی که یک محصول می‌تواند توسط کاربران خاصی برای رسیدن به هدفی معین، مورد استفاده قرار گرفته و در حین استفاده، ضمن داشتن اثربخشی و کارایی، رضایت کاربر را در زمینه مورد استفاده تأمین کند. 

5 عنصر کاربردی در طراحی صفحات 404

5 عنصر کاربردی در طراحی صفحات 404

    علی رضاجو

صفحات 404 یکی از صفحاتی است که کمتر در طراحی به آن توجه می شود، در صورتی که اگر کاربر را در این صفحه با طراحی مناسب عناصر و گاه یک سرگرمی کوچک درگیر کنیم ، ذهنیت و حس منفی یک صفحه پیدا نشده ( 404 ) را تا حد زیادی می توانیم در کاربر کنترل نماییم.

چرا طراحان باید توسعه دهندگان را در فرآیند طراحی شریک کنند ؟

چرا طراحان باید توسعه دهندگان را در فرآیند طراحی شریک کنند ؟

    علی رضاجو

آیا طراح باید قادر به برنامه نویسی هم باشد؟  آیا فقط بحث بر دو موقعیت تیم طراحی و تیم توسعه است ؟ متاسفانه یک روند اشتباه در بین طراحان رابط کاربری ، حس خلق کردن و ایجاد یک طراحی نخبه گرایانه است و نه کاربردی، به این معنا که طراح با خود می اندیشد...

کاربران در صفحات وب چه می بینند و چه می خوانند؟

کاربران در صفحات وب چه می بینند و چه می خوانند؟

    علی رضاجو

رفتار کاربر در صفحه وب با رفتار خریدار در یک فروشگاه تفاوت چندانی ندارد. اغلب بازدید کنندگان در یک فروشگاه تمامی بخش های آن را مورد بازدید قرار نمی دهند، بازدید کننده در ابتدا به دنبال تابلو های راهنما و بخش مورد نظر می گردد ، به سراغ غرفه مورد نظر می رود و...

<<  1 2 [3