طراحی تجربه کاربری (UX)

ریز تجربه کاربری (Micro UX) چیست؟

ریز تجربه کاربری (Micro UX) چیست؟

    مسعود جهانی

مفهوم ریز تجربه کاربری (Micro UX) در طراحی محصول یا خدمت مربوط به عناصری کوچک می‌شود که به طور کامل بر روی انجام یک کار کوچک متمرکز هستند. میکرو اینتراکشن (Microinteraction) یا فعل و انفعالات ریز در درجه اول جهت ایجاد یک تجربه جالب برای کاربر طراحی شده‌اند.

 7 نکته علمی و کارآمد در طراحی تجربه کاربری موبایل

7 نکته علمی و کارآمد در طراحی تجربه کاربری موبایل

    مهتاب کریمی

در حال حاضر با توجه به استفاده روزمره از موبایل نسبت به دیگر وسایل دیجیتالی، برنامه‌های قابل استفاده در آن جایگاه ویژه‌ای در زندگی فردی افراد پیدا کرده است. اپلیکیشن‌های موبایل، علاوه بر برطرف کردن خواسته‌های کاربران باید قابل اعتماد، به روز رسانی شده با محتوایی درست برای ارائه بهترین خدمات به کاربران ارائه شوند. 

پیشرفت تدریجی و مداوم در طراحی تجربه کاربری (1)

پیشرفت تدریجی و مداوم در طراحی تجربه کاربری (1)

    علی رضاجو

مواردی در خصوص پیشرفت تدریجی و مداوم در مسیر طراحی تجربه کاربری وجود دارد که طراح می تواند تا حد قابل قبولی از خلق یک تجربه کاربری خوب و ارزیابی شده اطمینان حاصل کنند.

19 نکته در بهبود تجربه کاربری

19 نکته در بهبود تجربه کاربری

    علی رضاجو

در طول فرآیند طراحی گاه پیش می آید که مواردی از توجه طراح تجربه کاربری دور می ماند. این موارد گاهی کوچک و گاهی آنقدر بزرگ هستند که درمجموع می توانند تجربه کاربری ناخوشایندی را برای کاربر ایجاد کنند. در ادامه 19 نکته مهم به عنوان چک لیست مطرح می گردد ، البته قطعا این لیست دارای کاستی هایی است که تمامی موارد را پوشش نمی دهد اما بررسی این موارد نیز خالی از لطف نیست. 

چگونه ارزش طراحی تجربه کاربری را به رئیس خودمان اثبات کنیم؟

چگونه ارزش طراحی تجربه کاربری را به رئیس خودمان اثبات کنیم؟

    مسعود جهانی

طراحی به زبان ساده، یک روش حل مسئله است. در واقع طراحی کمک می‌کند تا یک مشکل از طراحی بروشور، سیستم علائم در یک فرودگاه، یک صندلی گرفته تا یک راه بهتر برای ساده کردن تولید در کارخانه حل شود.

چگونه رفتار کاربران را برای  ایجاد یک تجربه کاربری موفق درک کنیم؟

چگونه رفتار کاربران را برای ایجاد یک تجربه کاربری موفق درک کنیم؟

    مسعود جهانی

ایجاد یک تجربه کاربری موفق به افزایش رضایت و وفاداری کاربران منجر خواهد شد. بهبود تجربه کاربری محصول یا خدمت شما با درک بهتر چرا و چگونگی تعامل کاربران در مسیر رسیدن به اهدافشان صورت می‌گیرد و به همین دلیل شما باید روی درک بهتر رفتار کاربران خودتان تمرکز کنید.

کدام روش آزمایش کاربر برای کامروایی کسب و کار شما مفیدتر است؟

کدام روش آزمایش کاربر برای کامروایی کسب و کار شما مفیدتر است؟

    مسعود جهانی

آیا هیچگاه فکر کرده‌اید چه تفاوت واقعی بین آزمایش بدون نظارت کاربر از راه دور (مانند usertesting.com و whatusersdo.com) و آزمایش حضوری کاربر وجود دارد؟ شما باید از کدام روش، چه زمانی و برای چه استفاده کنید؟ 

موشن دیزاین: از تجربه کاربر تا درک برند

موشن دیزاین: از تجربه کاربر تا درک برند

    امید کاوه راد

اکثر ما Motion ها رو به عنوان بخش زیبا و جذاب یک وب سایت یا اپلیکیشن در نظر میگیریم، این در حالیست که اینگونه انیمیشن ها فراتر از جنبه زیبایی قرار داشته و دارای معانی متفاوتی می تواند باشد که حتی در برخی مواقع می تواند کاربر را وادار به انجام کاری کند.

چرا از شخصیت‌ کاربری شما سپاسگزارم؟

چرا از شخصیت‌ کاربری شما سپاسگزارم؟

    مسعود جهانی

شخصیت‌ کاربر (User Persona) در تجربه کاربری برای شما که می‌خواهید بدانید چه کسی کاربر شماست مهم است.  به لطف کاربر پژوهی و تجزیه و تحلیل معیارهای اساسی تجربه مشتری شما می‌توانید متوجه شوید که کاربر ایده‌آل شما چه کسی است و بر اساس این دانش، یک کاربر واقعی با مشکلات و نیازهای واقعی که تمایل به استفاده از خدمت و یا محصول شما را دارد پیدا کنید.

قانون Fitts در تجربه کاربری

قانون Fitts در تجربه کاربری

    علی رضاجو

اندازه و فاصله شیء با کاربر در مدت زمان دسترسی و کارآیی آن موثر است.این قانون در سال 1954 توسط پاول فیتس – روانشناس – ابداع شد . در قانون Fitts این موضوع که مدت زمان حرکت کاربر ، تحت تاثیر فاصله کاربر تا هدف و اندازه آن شی است ، مورد بررسی قرار گرفت.

<<  1 [23  >>