طراحی تجربه کاربری (UX)

خلاقیت و ایده‌پردازی در تفکر دیزاین چیست؟

خلاقیت و ایده‌پردازی در تفکر دیزاین چیست؟

    انیس علی آبادی

برای شروع کار طراحی اولین سوال‌هایی که به ذهن می‌رسد این است که چگونه باید شروع کرد؟ کجا باید به دنبال ایده‌های نو و مرتبط گشت و چطور باید از منابع تصویری استفاده کرد تا ذهن پرورش یابد و در عین حال طرحی نو خلق کنیم. هدف این مقاله پاسخ به سوالات اینچنینی و آموزش روش‌هایی برای پرورش موتور الهام بخش ذهن است.

Storyboard  در طراحی رابط کاربری

Storyboard در طراحی رابط کاربری

    مهتاب کریمی

در مبحث طراحی تجربه رابط کاربری، اصطلاحی وجود دارد به نام Storyboard که این امکان را به طراحان می‌هد با استفاده از تحقیقات و مصاحبه افراد، یک داستانی را پی در پی اجرا کنند. در حین اجرای داستان طراحان با مشکلات و موانعی که سر راه آنها قرار می‌گیرند آشنا می‌شوند و بر اساس مشکلات با افراد تیم و با ساختن الما‌ن‌های تخیلی، شخصیت‌های داستان و ارتباطشان، دنبال راه حل‌ها می‌گردند.

چگونه دکمه کال تو اکشن را بهینه کنیم؟

چگونه دکمه کال تو اکشن را بهینه کنیم؟

    مسعود جهانی

همانطور که هر روز وب را مرور می‌کنید، احتمالاً دکمه‌هایی از شما می‌خواهند که عملی مانند دریافت اخبار فوری از طریق ایمیل، ثبت نام برای عضویت یا خرید تی شرت جدیدی که منتظرش بودین را انجام دهید. این دکمه‌ها اغلب به عنوان دکمه‌های کال تو اکشن (Call-to-Action یا CTA) خوانده می‌شوند.

چگونه سایت خودتان را بیشتر دسترس‌پذیر کنید؟

چگونه سایت خودتان را بیشتر دسترس‌پذیر کنید؟

    مسعود جهانی

همه ما می‌دانیم که دسترس‌پذیری (Accessibility) در یک وب سایت مهم است. مشکل اینجاست که مشخص نیست دقیقاً چه کاری می‌توانیم انجام دهیم تا وب سایت‌های ما بیشتر دسترس‌پذیر باشند.

چرا بسیاری از کسب و کارها در دیزاین کاربر محور موفق نیستند؟

چرا بسیاری از کسب و کارها در دیزاین کاربر محور موفق نیستند؟

    مسعود جهانی

هر روز اهمیت دیزاین در حال افزایش است، چون ما همچنان تقاضای خدمات دیجیتالی بیشتری می‌کنیم. با این وجود، سازمان‌ها به دلیل عدم درک و حمایت صحیح از تجربه کاربری و دیزاین همچنان نقش تیم‌های دیزاین را نادیده می‌گیرند.

روش های تقویت محصول و ایده اولیه

روش های تقویت محصول و ایده اولیه

    سحر جهانی

در این مقاله سعی خواهد شد با نگاه تجربی به دو روش بزرگ در توسعه و طراحی یک محصول و ایده پرداخته شود.همه ما طراحان آرمانهای ذهنیای حین طراحی یک محصول داریم. آرمانهایی که شاید با واقعیت کاربردی آن محصولات در میان کاربرانمان متفاوت باشد.

4 عنصر اصلی در طراحی تجربه کاربری

4 عنصر اصلی در طراحی تجربه کاربری

    علی رضاجو

تا به امروز تعاریف مختلفی از تجربه کاربری خوب و بد ارائه شده است که به طور مثال تجربه کاربری خوب: لذت بخش بودن، یادگیری آسان ، در دسترس بودن، سرگرم کننده و جذاب ، زیبا و سریع و در مقابل تجربه کاربری بد ویژگی هایی مثل گیج کننده ، کند و کسل کننده ، پر استرس و غیر قابل اعتماد ، زشت و...  اما چطور می توان در یک چارچوب مشخص تمام این موارد را به ذهن سپرد و در طراحی یک محصول از آن بهره برد.

بررسی تجربه کاربری با رویکرد تاریخی

بررسی تجربه کاربری با رویکرد تاریخی

    انیس علی آبادی

 همان‌طور که می‌دانید تجربه کاربری (User Experience یا UX) به تجربه یک فرد گفته می‌شود که از تعامل او با تمام جنبه‌های یک سرویس یا محصول حاصل می‌شود.

در این مقاله سعی شده تا با بررسی سیر تاریخی تغییر و تحول اصول طراحی یک محصول ـ صندلی ـ به ضرورت توجه و اهمیت دادن به طراحی تجربه کاربری در مسیر تولید محصول بپردازیم. در انتهای مقاله چند وبسایت و اپلیکیشن (فرانش، مکتب‌خونه، دیجیاتو، جی‌اس‌ام و هیپمانک) ‌بررسی شده‌اند.

10 قانون کاربردپذیری فرم‌ها در موبایل

10 قانون کاربردپذیری فرم‌ها در موبایل

    مهتاب کریمی

فرم‌ها به عنوان گام‌هایی برای رسیدن به هدف کاربر استفاده می‌شوند. فرم یکی از مهترین نوع تعامل برای کاربران بر روی وب‌سایت و اپلیکیشن‌ها است. به همین دلیل سهولت و تسریع بخشیدن در ورود اطلاعات با موبایل و یا کامپیوتر، مسئله مهمی از جانب کاربران به حساب می‌آید.

 

چگونه کاربر را در مصاحبه از راه دور رصد کنیم؟

چگونه کاربر را در مصاحبه از راه دور رصد کنیم؟

    مسعود جهانی

رصد کاربران اغلب کلیدی در مرحله تحقیقات کاربری است. لحظاتی خاص بین طراح تجربه کاربری و کاربران محصول که نگاه ارزشمندی از چگونگی استفاده واقعی کاربران از محصول در زندگی واقعی آنها می‌دهد. این کار زمینه مناسبی برای ساخت پرسونا‌ها، سناریوها و یوز کیس‌ها در مورد کاربران را فراهم می‌کند. از سوی دیگر با ایجاد یک رابطه مبتنی بر اعتماد به کسب و کار اهمیت قبول تغییر را تسهیل خواهد کرد.

[12 3  >>