رابط کاربری زیرو یا پارادایم جدید طراحی رابط‌های کاربری چیست؟

رابط کاربری زیرو یا پارادایم جدید طراحی رابط‌های کاربری چیست؟

    مسعود جهانی

خوب یا بد، این روزها بخش زیادی از کار طراحی رابط کاربری محصولات بصری است و ضروری ترین رابط تعاملی هم صفحه نمایش است. پیشرفت طراحی رابط کاربری محصولات در جهان دیگر محدود به صفحه نمایش نیست و به سمت ایجاد فضاهای تعاملی معنادار یکپارچه با زندگی ما در حال حرکت است.

نقش Wireframe در طراحی وب و اپلیکیشن

نقش Wireframe در طراحی وب و اپلیکیشن

    علی رضاجو

Wireframe در طراحی وب و اپلیکیشن یک طرح و ساختار کلی از محصول و قبل از شروع  مرحله طراحی و پیاده سازی است.  هدف کلی از طراحیWireframe ها تنظیم و چیدمان بهتر عناصر (منوها ، ترتیب قرار گیری محتوا ، نحوه آرایش و چیدمان سرویس ها ) و بهینه سازی رفتار و حرکت کاربر و نحوه اولویت بخشی به ارائه مطالب در صفحه است. 

چگونه کپی برداری انسولین خلاقیت شما می‌شود؟

چگونه کپی برداری انسولین خلاقیت شما می‌شود؟

    مسعود جهانی

کپی برداری به عنوان یک تکنیک یادگیری می‌تواند منجر به پرورش خلاقیت در شما شود. از دوران کودکی تا بزرگسالی ما در یک چرخه پیوسته از کپی برداری، تصور و ترکیب هستیم. ما با تقلید از چیزهایی که خواندیم، دیدیم و شنیدیم به تلفیق یا تصور جدیدی برای خلق‌ کردن‌ می‌رسیم.

 

چرا از شخصیت‌ کاربری شما سپاسگزارم؟

چرا از شخصیت‌ کاربری شما سپاسگزارم؟

    مسعود جهانی

شخصیت‌ کاربر (User Persona) در تجربه کاربری برای شما که می‌خواهید بدانید چه کسی کاربر شماست مهم است.  به لطف کاربر پژوهی و تجزیه و تحلیل معیارهای اساسی تجربه مشتری شما می‌توانید متوجه شوید که کاربر ایده‌آل شما چه کسی است و بر اساس این دانش، یک کاربر واقعی با مشکلات و نیازهای واقعی که تمایل به استفاده از خدمت و یا محصول شما را دارد پیدا کنید.

قانون Fitts در تجربه کاربری

قانون Fitts در تجربه کاربری

    علی رضاجو

اندازه و فاصله شیء با کاربر در مدت زمان دسترسی و کارآیی آن موثر است.این قانون در سال 1954 توسط پاول فیتس – روانشناس – ابداع شد . در قانون Fitts این موضوع که مدت زمان حرکت کاربر ، تحت تاثیر فاصله کاربر تا هدف و اندازه آن شی است ، مورد بررسی قرار گرفت.

کارایی و ارتقای کیفیت تجربه کاربری

کارایی و ارتقای کیفیت تجربه کاربری

    علی رضاجو

دن نرمن  - محقق علوم رایانه – مفهوم " درک کارایی" را مطرح کرد و رفتار کاربر با محصول را مورد مطالعه قرار داد، او در این تحقیق متوجه شدکه اقدامات و کارایی که در ذات یک محصول است با کارایی که کاربر تصور می کند و در نهایت انجام می دهد ، متفاوت است. 

اصل پارتو در طراحی تجربه کاربری

اصل پارتو در طراحی تجربه کاربری

    علی رضاجو

در سیستم های بزرگ، درصد بالایی از رخداد ها ناشی از درصد پایینی از علت ها می باشند که به اصل پارتو و  قانون افراد اندک اساس نیز معروف است، این قانون بیان می کند که اکثریت رخداد ها (70-90%) در سیستم های بزرگ به وسیله ی اقلیتی از متغیر های سیستم(10-30%) ایجاد می شود. 

بررسی نکات اولیه کاربردپذیری

بررسی نکات اولیه کاربردپذیری

    علی رضاجو

تعریف کاربردپذیری از دیدگاه « سازمان بین‌المللی استانداردسازی »: میزانی که یک محصول می‌تواند توسط کاربران خاصی برای رسیدن به هدفی معین، مورد استفاده قرار گرفته و در حین استفاده، ضمن داشتن اثربخشی و کارایی، رضایت کاربر را در زمینه مورد استفاده تأمین کند. 

5 عنصر کاربردی در طراحی صفحات 404

5 عنصر کاربردی در طراحی صفحات 404

    علی رضاجو

صفحات 404 یکی از صفحاتی است که کمتر در طراحی به آن توجه می شود، در صورتی که اگر کاربر را در این صفحه با طراحی مناسب عناصر و گاه یک سرگرمی کوچک درگیر کنیم ، ذهنیت و حس منفی یک صفحه پیدا نشده ( 404 ) را تا حد زیادی می توانیم در کاربر کنترل نماییم.

چرا طراحان باید توسعه دهندگان را در فرآیند طراحی شریک کنند ؟

چرا طراحان باید توسعه دهندگان را در فرآیند طراحی شریک کنند ؟

    علی رضاجو

آیا طراح باید قادر به برنامه نویسی هم باشد؟  آیا فقط بحث بر دو موقعیت تیم طراحی و تیم توسعه است ؟ متاسفانه یک روند اشتباه در بین طراحان رابط کاربری ، حس خلق کردن و ایجاد یک طراحی نخبه گرایانه است و نه کاربردی، به این معنا که طراح با خود می اندیشد...

<<  1 2 3 [45  >>