چگونه کاربر را در مصاحبه از راه دور رصد کنیم؟

چگونه کاربر را در مصاحبه از راه دور رصد کنیم؟

    مسعود جهانی

رصد کاربران اغلب کلیدی در مرحله تحقیقات کاربری است. لحظاتی خاص بین طراح تجربه کاربری و کاربران محصول که نگاه ارزشمندی از چگونگی استفاده واقعی کاربران از محصول در زندگی واقعی آنها می‌دهد. این کار زمینه مناسبی برای ساخت پرسونا‌ها، سناریوها و یوز کیس‌ها در مورد کاربران را فراهم می‌کند. از سوی دیگر با ایجاد یک رابطه مبتنی بر اعتماد به کسب و کار اهمیت قبول تغییر را تسهیل خواهد کرد.

چرا کسب و کار اینترنتی در ایران دشوار است؟

چرا کسب و کار اینترنتی در ایران دشوار است؟

    رضا حسامی فرد

یک اتاق شیشه‌ای، بیرون آن ایستاده‌اید؛ مشاهده‌گرِ یک بازی جذاب هستید. فردی درون اتاق است و بازی جمع‌آوری سکه را دنبال می‌کنید. مدت زمان محدودی دارد و باید در اطراف خود سکه‌های مختلف را جمع‌آوری کند. بازی پیش می‌رود ولی یک جای کار لنگ می‌زند.

ریز تجربه کاربری (Micro UX) چیست؟

ریز تجربه کاربری (Micro UX) چیست؟

    مسعود جهانی

مفهوم ریز تجربه کاربری (Micro UX) در طراحی محصول یا خدمت مربوط به عناصری کوچک می‌شود که به طور کامل بر روی انجام یک کار کوچک متمرکز هستند. میکرو اینتراکشن (Microinteraction) یا فعل و انفعالات ریز در درجه اول جهت ایجاد یک تجربه جالب برای کاربر طراحی شده‌اند.

 7 نکته علمی و کارآمد در طراحی تجربه کاربری موبایل

7 نکته علمی و کارآمد در طراحی تجربه کاربری موبایل

    مهتاب کریمی

در حال حاضر با توجه به استفاده روزمره از موبایل نسبت به دیگر وسایل دیجیتالی، برنامه‌های قابل استفاده در آن جایگاه ویژه‌ای در زندگی فردی افراد پیدا کرده است. اپلیکیشن‌های موبایل، علاوه بر برطرف کردن خواسته‌های کاربران باید قابل اعتماد، به روز رسانی شده با محتوایی درست برای ارائه بهترین خدمات به کاربران ارائه شوند. 

پیشرفت تدریجی و مداوم در طراحی تجربه کاربری (1)

پیشرفت تدریجی و مداوم در طراحی تجربه کاربری (1)

    علی رضاجو

مواردی در خصوص پیشرفت تدریجی و مداوم در مسیر طراحی تجربه کاربری وجود دارد که طراح می تواند تا حد قابل قبولی از خلق یک تجربه کاربری خوب و ارزیابی شده اطمینان حاصل کنند.

چگونه پروفایل لینکدین خودتان را برای ارتقا کسب و کارتان بهینه کنید؟

چگونه پروفایل لینکدین خودتان را برای ارتقا کسب و کارتان بهینه کنید؟

    مسعود جهانی

پروفایل لینکدین شما چیزی بیش از یک رزومه آنلاین است. پروفایل لینکدین مانند یک لندینگ پیج برای شما و کسب و کارتان است که کلید موفقیت در راه‌اندازی آن، درک مخاطبان و ارائه مناسب ارزش‌های خودتان به آنهاست.

گام‌های اولیه به سمت طراحی آیکون

گام‌های اولیه به سمت طراحی آیکون

    مهتاب کریمی

گام‌های اولیه به سمت طراحی آیکون

سهولت استفاده از یک محصول یکی از مهم‌ترین نکات در انتخاب آن توسط کاربران است. بنابراین توجه به این نکته برای یک طراح رابط کاربری دارای اهمیت است. طراحی صحیح آیکون‌ها در محصولات می‌تواند این سهولت را تا بخشی تضمین کند. آیکون‌ها باید قادر باشند خود به تنهایی مفهوم کاربردی خود را بدون استفاده از متن به کاربران منتقل کنند.

19 نکته در بهبود تجربه کاربری

19 نکته در بهبود تجربه کاربری

    علی رضاجو

در طول فرآیند طراحی گاه پیش می آید که مواردی از توجه طراح تجربه کاربری دور می ماند. این موارد گاهی کوچک و گاهی آنقدر بزرگ هستند که درمجموع می توانند تجربه کاربری ناخوشایندی را برای کاربر ایجاد کنند. در ادامه 19 نکته مهم به عنوان چک لیست مطرح می گردد ، البته قطعا این لیست دارای کاستی هایی است که تمامی موارد را پوشش نمی دهد اما بررسی این موارد نیز خالی از لطف نیست. 

کدام نوع اسکرول را در طراحی رابط کاربری استفاده کنیم؟

کدام نوع اسکرول را در طراحی رابط کاربری استفاده کنیم؟

    مسعود جهانی

اسکرول کردن یکی از کارهایی است که اغلب کاربران برای استفاده از محصولات نرم‌افزاری بدون آنکه به آن فکر کنند، آن را انجام می‌دهند. انتخاب نوع اسکرول مناسب از نظر عملکرد بدون دخالت سلیقه شخصی یکی از کارهایی است که یک طراح باید به آن در طراحی رابط کاربری دقت کند.

چگونه ارزش طراحی تجربه کاربری را به رئیس خودمان اثبات کنیم؟

چگونه ارزش طراحی تجربه کاربری را به رئیس خودمان اثبات کنیم؟

    مسعود جهانی

طراحی به زبان ساده، یک روش حل مسئله است. در واقع طراحی کمک می‌کند تا یک مشکل از طراحی بروشور، سیستم علائم در یک فرودگاه، یک صندلی گرفته تا یک راه بهتر برای ساده کردن تولید در کارخانه حل شود.

<<  1 [23 4 5  >>